Schep Vastgoedmanagers heeft vandaag een belangrijke stap gezet in de modernisering van haar dienstverlening. Het bedrijf introduceert een nieuw CRM-systeem en een huurdersportaal, waarmee de dienstverlening verder wordt gepersonaliseerd en geoptimaliseerd door middel van een omnichannel communicatiestrategie. Tegelijkertijd wordt een hogere efficiëntie nagestreefd dankzij selfservices en datagedreven procesoptimalisaties.
Bert van Lunteren, CEO van Schep Vastgoedmanagers, licht de keuze toe: “Het nieuwe CRM-systeem is van groot belang voor ons succes. Een optimale integratie tussen systemen zorgt voor een goede informatievoorziening richting huurders, opdrachtgevers en ketenpartners. Daarbij is het van belang dat de informatie beide richtingen op kan gaan. Daarom hebben we gekozen voor Embrace, dat naadloos integreert met ons ERP-systeem REMS.”
Het nieuwe CRM-systeem, Embrace Customers, biedt medewerkers van Schep Vastgoedmanagers volledige controle en stelt hen in staat om transparanter en efficiënter te werken. Door klantprocessen verder te digitaliseren en te automatiseren, kunnen medewerkers zich richten op maatwerk en uitzonderingen in de dienstverlening. Dit leidt tot een hybride balans tussen technologische ondersteuning en persoonlijke interactie, die waarde toevoegt voor zowel opdrachtgevers als bewoners.
Van Lunteren benadrukt het belang van persoonlijke dienstverlening, naast de digitale tools: “We spelen een centrale rol in de vastgoedketen, omdat we in het verlengde van de vastgoedeigenaren een directe relatie hebben met de huurders. We willen daarom een proactieve rol hebben in het realiseren van huurderstevredenheid en de bijbehorende woonbeleving. Inzicht en regie zijn hierbij belangrijke sleutels.”
Jelte Korf, business development bij Aareon Nederland, heeft Schep begeleid bij de aanschaf van de software. “We zijn trots dat we mochten bijdragen aan de transformatie van Schep naar een digitale dienstverlener. Daarvoor zijn diverse bedrijfsprocessen opnieuw opgezet en gestandaardiseerd. Een goed voorbeeld is het reparatieproces, dat nu volledig digitaal is. Dat proces is van kop tot staart gedigitaliseerd en diverse systemen zijn geïntegreerd. Een reparatie wordt gemeld via het klantportaal en eindigt in het systeem van de ketenparter. De huurder kan daardoor realtime 24/7 de status van de reparatiemelding inzien.”
Naast het CRM-systeem en het klantportaal worden diverse communicatiekanalen ingericht, waarmee huurders eenvoudig en snel kunnen communiceren en hun zaken kunnen regelen. Met deze stappen komt Schep Vastgoedmanagers weer dichter bij haar missie: ‘Zorgeloos wonen’.